7. juni 2011

Ideer og skisser

Her er noen forskjellige bilder som jeg tok på forberedelsesdagen. Noen av bildene kan jeg fortsatt bruke, mens noen har feil innstillinger i forhold til iso og blenderåpning. Jeg prøvde å ta forskjellig type bilder, slik at jeg hadde et godt utvalg å jobbe med. Noen av bildene er tatt på stranden, noen er tatt i bilen, mens noen er tatt ute. Jeg syns hav-bildene ble gode, men på grunn av dårlige innstillinger kunne jeg ikke bruke dem. Isoen var for høy slik at bildene ble veldig kornete, og da blir det verre å redigere dem. Jeg likte collagen som jeg lagte, da jeg følte at alle bildene passet sammen. De hadde alle et varmt lag over seg, noe som skapte harmoni og balanse mellom bildene. Jeg liker å redigere bildene mine i enten en kald blå tone eller en varm gul tone, noe som viser godt på alle bildene mine. Man kan ta mange spennende bilder hvis man bare er observant på omgivelsene rundt. 






Jeg ville prøve å fange små øyeblikk eller detaljer, noe man ser i noen av bildene mine. Det var krevende, og jeg er pirkete, noe som gjorde at jeg var kristisk til mange av bildene jeg tok. Jeg prøvde å ta bilder av bølger som slo mot stranden, noe som var vanskelig da du må treffe akkuratt på tidspunktet. Ellers fant jeg et fint koselig hus som lå på stranden, og jeg så et godt motiv her. Jeg valgte å ikke ta det med til favorittbildene mine da det eneste man kan knytte til kategorien vann er vannet som renner gjennom sanden i enden av bildet. Til slutt klarte jeg å skape noen bilder som jeg ble veldig godt fornøyd med. De kan du se i det neste innlegget som kommer. Alikevel er jeg fornøyd med disse bildene, men komposisjonen, innstillinger og motiv kunne vært bedre. Jeg velger alikevell å vise disse som skisser og som dokumentasjon til forberedelsesdagene. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar